askopenfilename ile dosya uzantısı sorunu

Üzerinde çalıştığım bir python programında Tkinter kullandım, askopenfilename ile GUI üzerinden, sadece uzantıları .edl olan dosyaları açarak işliyordum. Bunu da şöyle yapıyordum:

filename = askopenfilename(filetypes=[("edl","*.edl")])

Ancak kısa süre sonra farkettim ki, bazı kullanıcılar dosyaların uzantılarını büyük harfle .EDL dosyası olarak da adlandırabiliyorlar. Uzun süre araştırdım, yapılabilecek en basit şey, büyük harfle ekstra bir tip tanımlamaktı.

filename = askopenfilename(filetypes=[("edl","*.edl),("EDL","*.EDL")])

Tahmin edeceğiniz üzere böyle bir çözüm beni tatmin etmedi. Benim istediğim şey kullanıcı ‘edl’ formatını seçtiğinde, hem küçük harf hem de büyük harfli .edl dosyalarının seçilmesiydi. Konuyu bayağı googleladığımda, pek de detayları anlatan bir döküman bulamadım. Ancak sonunda örnek bir codeda bana gereken kullanım şeklini buldum. Aslında çok basitmiş.

filename = askopenfilename(filetypes=[("edl","*.edl *.EDL")])

Yani sadece boşluk ile ayırarak, olası tüm uzantı tiplerini yazıyoruz o kadar…

 

Yorum bırakın